تردميل

نكات مهم براي دويدن بر روي تردميل

هرگز با پاهاي برهنه بر روي تردميل پياده روي نكرده و يا ندويد و حتما بايد كفش هاي مخصوص دويدن را پوشيده باشيد چراكه خطر بالاي آسيب ديدگي را در بر خواهد داشت.

شروع حركت و پايان حركت بر روي تردميل همواره با سرعت بسيار آهسته انجام شود.

همواره گيره ايمني دستگاه را به خود متصل كنيد.

در صورتي كه در حين دويدن احساس سر گيجه و يا سياهي رفتن چشم ها را داريد بلافاصله تمرين را متوقف كنيد.

همواره گرم كردن ( Warm Up ) و سرد كردن ( Cool Down ) با سرعت هاي پايين صورت بگيرد.

در هنگام دويدن از گرفتن دستگيره خودداري كنيد چراكه باعث افزايش شانس آسيب ديدگي شما مي شود ودر صورتي كه نمي توانيد بدون گرفتن آن بدويد سرعت شما نامناسب است.

از اشتباهات شايع در حين دويدن روي تردميل كوتاه كردن قدم ها و تندتر كردن سرعت قدم ها به علت استرس ناشي از افتادن از روي دستگاه است كه بايد از آن اجتناب كرد.

همواره سعي شود كه فرود پا بجاي پاشنه بر روي سينه پا باشد.

از آنجا كه جهت حركت تردميل به سمت عقب و جهت حركت پاي شما به سمت جلو است همواره سعي كنيد براي جلوگيري از ايجاد نيروي مخالف ( Shearing Force ) روي مچ و زانوها فرود پاها تقريبا در زير مركز ثقل بدنتان باشد و خيلي جلوتر از بدن، پاهايتان فرود نيايد.

مرتبا برنامه سرعت وشيب دستگاه را تغيير دهيد تا بدنتان به يكنواختي دستگاه عادت نكند.

هرگز ناگهان در حين دويدن از دستگاه پايين نياييد.

از دويدن طولاني مدت بر روي تردميل با  شيب هاي بالاتر از ۶-۷ خودداري كنيد و حتما بعد از حدود ۵ دقيقه شيب را كاهش دهيد تا از فشار مضاعف بر روي كمر و زانوها خودداري كنيد. البته پياده روي هاي قدرتي بر روي شيب هاي بالا مشكلي در پي نخواهد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۱:۵۴ توسط:تردميل موضوع:

تردميل و استفاده از آن

با توجه به سرد شدن هوا و شرايط نامناسب آب وهوا كه پيش رويمان است مي توان به جاي پياده روي بيرون از خانه، از نقاله يا تردميل (Treadmill ) استفاده كرد. وي ادامه داد: دويدن روي تردميل دقيقا مشابه دويدن روي زمين نيست چون اين دستگاه سرعت را تنظيم مي كند و حتي در صورت خستگي اجازه تغيير سرعت را نمي‌دهد و به علاوه اين امكان را مي‌دهد تا بتوان مراحل دويدن را ثبت و جهت بررسي و مقايسه بعدي بكار گرفت.

مرتبا برنامه سرعت وشيب دستگاه را تغيير دهيد تا بدنتان به يكنواختي دستگاه عادت نكند.

عضو انجمن آسيب‌هاي ورزشي، آرتروسكوپي و جراحي زانو، استفاده از تردميل را براي زانوهايي كه شديداً پرانتزي هستند، افرادي كه تحت اعمال جراحي ديسك كمر قرار گرفته‌اند و افرادي كه سابقه پيچ‌خوردگي مكرر مچ پا دارند، مناسب ندانست.

براي بررسي اين موضوع كه آيا دويدن بر روي تردميل باعث درد زانو مي شود و در باشگاهها ديده مي شود كه افراد به دليل ترس از آسيب ديدگي زانو از تردميل فراري هستند صحيح است يا خير، بايد شرايط دويدن مناسب را دانست. شرافت وزيري گفت: دويدن جزء ورزش هاي با فشار بالا ( High Impact ) بر روي مفاصل تحمل كننده وزن ( Weight Bearing ) خصوصا زانو ومچ پا است و اين موضوع با بالاتر بودن وزن شخص شديد تر مي‌شود.

بنابراين دويدن بر روي هر سطحي چه روي زمين باشد يا بر روي تردميل در شرايطي مناسب نخواهد بود كه شخص، آرتروز يا ساييدگي غضروفي و ستون فقرات داشته يا وزن بالايي دارد.

همچنين در شرايطي كه فرد  آسيب ديدگي زانو يا سابقه جراحي داشته باشد يا آسيب ديدگي هاي درمان نشده در رباط هاي صليبي زانو داشته باشد استفاده از تردميل مناسب نيست.

زانوهايي كه شديدا پرانتزي هستند، افرادي كه تحت اعمال جراحي ديسك كمري و تحت درمان هاي تعويض مفصل قرار گرفته اند و افرادي كه سابقه پيچ خوردگي مكرر مچ پا دارند نيز نبايد از اين دستگاه استفاده كنند.  به اين ترتيب در صورتي كه فردي داراي يك زانوي نرمال باشد با رعايت اصول و داشتن كفش مخصوص، دويدن چه بر روي تردميل و چه بر روي زمين منعي ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۱:۴۲ توسط:تردميل موضوع: